Publication name | Inventory | Location |
- - | P.Berol. 6870 | Berlin, Staatliche Museen preussischer Kulturbesitz, Ägyptisches Museum und Papyrussammlung (Geschwister-Scholl-Strasse, 6) |
- - | P.Berol. 14097 | Berlin, Staatliche Museen preussischer Kulturbesitz, Ägyptisches Museum und Papyrussammlung (Geschwister-Scholl-Strasse, 6) |
Language |
grec |
|
Provenance |
Provenance inconnue |
|
Date
For example:
IIa = II century BC
IIex = end of the II century AD
IIun = beginning of the II century AD
|
II/III
|
|
Author |
|
|
Title of the work |
|
|
Sections |
|
|
Content description
Valid only for texts without a known title
|
Tragédie classique ou hellénistique
|
|
Attribution(s) |
|
Aeschylus
|
|
|
Attribution proposed by : F.M. Heichelheim
|
|
Comment : Hoplon krisis ?
|
|
Timotheus (< Miletus)
|
|
|
Attribution proposed by : A. Bélis
|
|
Comment :
|
|
Mesomedes
|
|
|
Attribution proposed by : A. Bélis
|
|
Comment :
|
|
|
|
Type of litterature | poésie |
Genre
Valid only for texts without an known author (adespota)
| Tragédie |
| |
Material | Papyrus |
Cartonnage | Non |
Codicological remark | |
Editions |
E. Pöhlmann & M.L. West, Documents of Ancient Greek Music. The Extant Melodies and Fragments, , 2001, 17-18, 50-52 |
W. Schubart, Sitzb. Berl. Akad., , 1918, 763-768 |
T. Gammacurta, Papyrologica scaenica, , 2006, n°21 |
Images |
Hussein, pl. 70, p. 59; REG 116 (2003) 539-540 (→ et ↓); BerlPap Website
|
Image in Liège | |
Bibliography |
O.J. Gombosi, Tonarten und Stimmungen der antiken Musik (Copenhague, 1939) 133-135; Pöhlmann, GMF 21, 28, 45-46; APF 7.139-140; JAW 191.63, 193.1-7; New Chapters 2.150-153, 172-176; T. Reinach, Rev. Arch., sér. 5.10 (1919) 11-27; O. Schroder, BPhW 40 (1920) 350; R. Wagner, Philol. 77 (1921) 256-310; C. Préaux, CE 5 (1930) 280-283; C. del Grande, ibid. 6 (1931) 441-450; G.B. Pighi, Aegyptus 23 (1943) 169-243; F.M. Heichelheim, SO 34 (1958) 15-18; R.P. Winnington-Ingram, Lustrum 3 (1958) 10-11; E. Pöhlmann, Denkmäler altgriechischer Musik. Sammlung, Übertragung und Erläuterung aller Fragmente und Fälschungen (Nuremberg, 1970 = Erlanger Beiträge zur Sprach- und Kunstwissenschaft 31) n° 30-33; J. Chailley, La musique grecque antique (Paris, LBL, 1979) n° 24-28; W. Müller, Leben in Ägyptischen Altertum. Literatur, Urkunden, Briefe aus vier Jahrtausenden (Berlin, 1977) 83; TrGF vol. 2 F 683; M.L. West, ZPE 92 (1992) 12-14; M.C. De Giorgi, PapLup 4 (1995) 250; K.A. Worp, JJP 28 (1998) 205; W.A. Johnson, BASP 37 (2000) 34-36; T. Dorandi, Le stylet et la tablette (Paris, 2000) 55; A. Bélis, REG 111 (1998) 74-100 et 116 (2003) 537-558; Ead., dans J. Jouanna & J. Leclant (éd.), La poésie grecque antique. Actes du 13e colloque de la Villa Kérylos à Beaulieu-sur-Mer les 18 et 19 octobre 2002 (Paris, 2003 = Cahiers de la Villa "Kérylos" 14 ) 223-235; W.D. Furley & J.M. Bremer, Greek Hymns. Selected Cult Songs from the Archaic to the Hellenistic Period I (Tubingen, 2001) 378 et II 383-385; S. Lanna, Mesomede. Inno a Physis. Introduzione, testo critico, traduzione e commento (Roma, 2013); S. Hagel, JHS 138 (2018) 243-244; E. Pöhlmann, dans Id., Ancient Music in Antiquity and Beyond. Collected Essays (Berlin - Boston, 2020) 227-250; E. Pöhlmann, dans M.-H. Marganne & G. Nocchi Macedo, Musique et danse dans le monde gréco-romain. L'apport des papyrus (Liège, 2022 = Cahiers du CEDOPAL 10) 9-33; M.-H. Delavaud-Roux, dans M.-H. Marganne & G. Nocchi Macedo, Musique et danse dans le monde gréco-romain. L'apport des papyrus (Liège, 2022 = Cahiers du CEDOPAL 10) 51-73
|
|